RUSTdag - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu RUSTdag - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu

RUSTdag

Door: Emma, Christa en Dieuwertje

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis Roemenië

07 Augustus 2016 | Roemenië, Sânmărghita

Lief dagboek,

Vandaag begon de dag heeeeel vroeg na een avond lang en laat oefenen op een lied. We hadden God van Licht al op zo'n 84 verschillende toonhoogtes geprobeerd en zijn uiteindelijk alsnog geswitcht naar een ander lied. Om 7 uur werden we verwacht aan de ontbijttafel. Als echt Oekenaren (=Bergschenhoekers) hebben we dit uiteraard niet gehaald. Maar we waren ruim optijd aan de overkant van de 'panjabrug'. De bus echter niet. Iedereen dacht toen: 'Ik had eigenlijk nog wel langer in bed kunnen liggen'. Maar de bus heeft ons 'veilig en wel' bij de kerk afgezet. De kerk was in de stad. De dominee wenste iedereen enthousiast goedemorgen. We konden de dienst meebeleven door middel van een tolk, die ons een iets wat beknopte versie van de dienst influisterde in een oortje. Tijdens de gebeden, die overigens niet echt kort waren, moesten we staan. Dit viel sommigen van ons zwaar. Bij de preek kon dan ook niet meer iedereen de slaap weerstaan. Na de preek vertelde Andrea de gemeente iets over onze reis. Ook zongen wij een lied voor de gemeente (Prijs Adonai), dat spoedig verliep na een technisch en lachwekkend foutje (de band van de gitaar ging stuk). We kregen zelfs een daverend applaus, maar dit gaat net iets anders dan in Nederland, namelijk alle gemeenteleden klopten op de kerkbanken. Na de dienst hebben we een groepsfoto, die nog geen uur later bij jullie op de beamer te zien was. Zo konden jullie in Bergschenhoek toch nog even genieten van onze aanwezigheid. En voor alle ouders, social media is zo gek nog niet. Daarna vertelde de dominee ons over de symbolische architectuur van de kerk, waar hij heeeel erg vol van was. Na deze tweede preek genoten wij in de zon van een heerlijk kopje koffie of thee en wat lekkers. Ook toen zat de dominee lekker op zijn praatstoel. Eenmaal terug op de camping hebben wij een onwijs relaxte middag gehad. Eerst kregen we picknickend heerlijke wentelteefjes voorgeschoteld. Complimenten aan de kokkinnen,Sanne en Andrea. Voor de rest is er op het gras met handoeken gechillt, gemusiceert en geslapen. Ook was er een grote groep die enthousiast in de hitte is gaan voetballen. Vanmiddag kregen we bezoek van Daan en Deborah met hun kids, Dirk-jan en Mirjam. En toen als avondeten PIZZAAAA! Hier hadden we echt al lang naar uitgekeken. Kortom vandaag heerlijk bijgetankt en uitgerust om morgen weer hard aan de slag te gaan.

Doedoeggg

• 07 Augustus 2016 - 19:47

Urt En Frits:

Mooi verslag.morgen weeraan de slag.
    geniet nog even van deze mooie dag.

• 07 Augustus 2016 - 20:58

Cora En Arnold:

Hoi allemaal,

Fijn dat jullie een rustig weekend gehad hebben en hebben genoten. Jullie kunnen er dan weer met nieuwe energie er tegen aan. Heel veel succes!

• 07 Augustus 2016 - 21:33

Rinse Van Loon:

Toppers. Ben echt ontzettend trots op jullie! Jullie zijn een stel helden!
    Had gehoopt dat ik erbij kon zijn om jullie te zien genieten. Moet zeggen dat ik dat nu ook doe maar dan anders.
    Geniet kijhard en maak het ronald en gert een beetje lastig;)

• 07 Augustus 2016 - 22:07

Henriëtte:

Wat een heerlijke dag, genieten! Mooi lied dat jullie gezongen hebben in de kerk, heel bijzonder.
    De pizza's zien er ook goed uit.
    Fijne avond nog en welterusten voor straks.
    Succes met jullie werk morgen!

• 07 Augustus 2016 - 22:10

Jan Prins:

Heel leuk om het verslag te lezen.

Lijkt ons een fijne groep zo met elkaar.

Morgen er weer tegenaan leuke foto.s succes.

• 07 Augustus 2016 - 22:11

Meik, Its Me !:

Zo, en morgen weer whoop whoop aan de slag!
    Thema van vandaag... Eenvoud is het kenmerk van het ware... (Ovhtendpreek Bergschenhoek

• 07 Augustus 2016 - 23:05

Elly Breugem:

Zo te lezen hebben jullie een mooie en goede zondag gehad,
    voor nu een goede nachtrust (ofslapen jullie al?).
    Voor morgen wensen we jullie weer veel werk plezier toe.
    Groetjes Henk en Elly Breugem

• 08 Augustus 2016 - 00:36

Annette:

Mooi boys! Mjammie.... O dit ging over de pizza's ;-) Wat ook erg leuk was dat idd vanmorgen bij ons in de kerk tijdens de collecte een foto werd getoond op de beamer: Hedenochtend in Roemenië van jullie in de kerk met de dominee. Vond dat best bijzonder. Mooi gedeeld gevoel. Jullie zullen vast wel al slapen nu, morgen er weer tegenaan! Trusten, ik kijk nog even OS turnen. Jonna dames team staat nu 7e er gaan er 8 door... Hou je op de hoogte! Lekker gevoetbald? X

• 08 Augustus 2016 - 09:53

O En O .v. Egmond:

hallo allemaal,

na een week nog eens reageren op jullie mooie verblijf en werk in Roemenië.
    Heel fijn om jullie reisverslagen te lezen en op die manier op de hoogte te blijven.
    Dat helpt ons om met jullie mee te leven en verbonden te zijn.
    Nog heel goede dagen toegewenst en veel werkplezier, ook met de Roma kinderen.
    Wat Gert betreft , maak het niet te bond!

• 08 Augustus 2016 - 09:53

O En O .v. Egmond:

hallo allemaal,

na een week nog eens reageren op jullie mooie verblijf en werk in Roemenië.
    Dat helpt ons om met jullie mee te leven en verbonden te zijn.
    Nog heel goede dagen toegewenst en veel werkplezier, ook met de Roma kinderen.
    Wat Gert betreft , maak het niet te bond!