Work hard, pray hard - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu Work hard, pray hard - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu

Work hard, pray hard

Door: Martijn en Meike

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis Roemenië

09 Augustus 2016 | Roemenië, Sânmărghita

Sânmărghita, 9 augustus

Geachte heer / mevrouw,

De dag begon weer met het vaste ochtendritueel. We begonnen met stille tijd waarna we een heerlijk ontbijtje aten en een lunch klaarmaakten. Een deel van de groep heeft vandaag een kinderkamp begeleid en een ander deel is gaan klussen bij de werkplaats.

De stelling van de dag is vandaag: "Ben jij bereid om alles op te geven en achter te laten om Jezus te volgen?"

Door de dag heen is er veel over de stelling gesproken. Straks, na het uploaden van het verslag, gaan we de stelling nog met de hele groep nabespreken bij een kampvuur.

Het kinderkamp werd vandaag weer druk bezocht door 40 kinderen van 8 tot 10 jaar. Toen we om half 10 aankwamen stonden er al kinderen te wachten tot het begon. Nadat we met z'n allen naar het veld gelopen waren, begonnen we met slingertikkertje. Verder hebben we waterspellen gedaan, waaraan iedereen enthousiast meedeed. Het eten werd ook weer gewaardeerd. Tussen haakjes sommige cakejes waren, met papier en al, in een hap op. Na de lunch deden we een stopdans en iedereen danste vrolijk mee. Tot slot werden er slingers gemaakt van papier, met als resultaat een zaal vol slingers. En nog even een belangrijke mededeling: Robin heeft vandaag de liefde van zijn leven gevonden. Maria, een van de kinderen, heeft zelfs al een tekening gemaakt van hoe de bruiloft eruit komt te zien. Dus we verwachten binnenkort een feestje! ;)
De kinderen hebben in ieder geval van de dag genoten en vonden het ook moeilijk om afscheid te nemen, vooral Maria. Al met al een geslaagd kinderkamp.

Ondertussen is er bij de werkplaats hard gezwoegd. Alle projecten hebben weer vooruitgang geboekt. De poort heeft een heel mooi kleurtje gekregen. Zo mooi dat Annelies besloot van de verf te proeven, de smikkelbeer. Het hek waar al heel de week aan gewerkt wordt is ook heel mooi aan het worden. Ronald en Damian hebben Chaba - onze Roemeense timmerman - weer geholpen met het maken van het afdak voor het hout. Op de zolder is er vandaag een feestje gevierd. Na een week van klei scheppen, schoonmaken, dakpannen vervangen en isolatie leggen is de zolder helemaal klaar! :)

Later op de middag kwamen een aantal kinderen uit het kinderkamp langs bij de werkplaats om nog even door te spelen. We hebben woorden, namen en muziek uitgewisseld wat erg leuk was.

Na een dag werken was het tijd voor een douche en het avondeten. Ook vandaag was het eten weer goed te doen. Wordt het steeds beter of beginnen we eraan te wennen?

Iets wat deze reis zo top maakt, is de heerlijke sfeer die er hangt. Iedereen gaat leuk met elkaar om, en er zijn geen 'groepjes'. Het is leuk om iedereen zo te leren kennen.

Morgen weer een verslag, groetjes thuis!

• 09 Augustus 2016 - 19:06

Ans En Erik:

Wat een mooi en leuk verslag! Jullie zijn geweldig! Leuk om te zien dat jullie het project "zolder" hebt afgerond. Echt super! Wij zijn heel trots op jullie. Ook de activiteiten met de kinderen is helemaal top. Knuffel aan onze familieleden(Gert,Lien,Annelle en natuurlijk Sanne en Lotte) X

• 09 Augustus 2016 - 19:29

Annelize:

Zo jullie zijn flink bezig zeg! Echt leuk om te lezen allemaal.
    de foto's waren ook leuk gisteren van kinderkamp en het verven.
    Leuk om zo een beeld te krijgen.
    We wensen jullie weer een gezellige en fijne avond!
    En voor morgen weer succes!
    groetjes Ruud en Lies

• 09 Augustus 2016 - 20:00

Elly Breugem:

Hoi allemaal,we schrijven bijna iedere dag hetzelfde naar
    jullie,maar het is waar,we vinden de verslagen en de foto,s
    steeds weer mooi en leuk om te lezen.Nog een paar dagen
    te gaan,jullie krijgen vast heimwee als je zaterdag weer in
    Nederland terug bent.Gezellige avond nog en tot morgen.
    Henk en Elly Breugem

• 09 Augustus 2016 - 20:23

Burtenfrits:

Weer en mooi verslag !!!
    leuk dat de kinderen het zo goed naar hunzin hebben.
    Ga door met deze mooie uitdaging.
    Groetjes en een fijne avond.
    en morgen gezond weer op.
    groetjes burt en frits

• 09 Augustus 2016 - 20:44

Judy:

Hi Jo en alle andere,
    Leuk om al de foto's en verhalen te zien en op de hoogte te blijven! Het ziet er goed uit wat jullie allemaal doen! Ik hoop dat jullie nog een leuke en gezellige tijd hebben met elkaar! Geniet er van! Leuke foto's ook met de kindjes Jo! Tot zaterdag en liefs van Juud

• 09 Augustus 2016 - 22:49

Marinka:

Wat zijn jullie top bezig! Leuk om elke dag wat van jullie te kunnen horen!
    Heel veel succes nog allemaal!

Liefs, Marinka

• 10 Augustus 2016 - 00:00

Cora:

Wat doen jullie veel werk met elkaar. Wat fijn dat iedereen het goed doet en naar zijn zin heeft. Wat leuk dat de kinderen leuke dingen met jullie doen. Fijn dat jullie allemaal als een groep blijven en elkaar leert kennen. Jullie zijn goed bezig. Nog een fijne paar dagen gewenst.
    Cora

• 10 Augustus 2016 - 09:08

Hans :

Geweldi wat jullie doen. Petje af

Hans

• 11 Augustus 2016 - 11:03

Herma:

Wat een mooi verslag ! Samen de schouders eronder en ook nog veel lol hebben met elkaar .
    Die vrolijke blije gezichten ,daar word je toch blij van !
    Nog een paar fijne dagen met elkaar P t L A&H