Touchdown! - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu Touchdown! - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu

Touchdown!

Door: Annelle en Jonna

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis Roemenië

02 Augustus 2016 | Roemenië, Sânmărghita

Hallo allemaal!!
Vandaag was het dan eindelijk zover, we vertrokken naar Roemenië. Om 5 uur stond iedereen klaar op het kerkplein, sommige zelfs al wat eerder. Naast de familie's van de groep, waren er ook veel anderen gemeenteleden die ons gedag kwamen zeggen.
Nadat we onze koffers hadden ingeladen en met zijn alle hadden gebeden voor een goede reis, werden wij door alle uitzwaaiers nog mooi toegezongen.
Daarna was het dan echt tijd om de bus in te stappen en richting Eindhoven te vertrekken. Na een goede busreis aangekomen op Eindhoven Airport en helemaal ingecheckt te zijn, moesten wij nog een klein uurtje wachten. Rond 9 uur zijn wij met zijn allen het vliegtuig ingestapt, om vervolgens om 10 over 9 de lucht in te gaan. Voor sommige was dit best spannend, zo voor de eerste keer vliegen. De vlucht verliep goed en snel. De Nederlandse co-piloot wenste ons een nog een fijne reis, wat erg leuk en speciaal was om te horen.
Na kort wachten op de koffers, werden wij opgewacht door Daan en Mirjam van Coming Home. In 2 uur reden wij naar Sânmărghita, waar de camping is waar wij verblijven. Hier kregen wij een korte uitleg van Evi, de eigenares van de camping.
Helaas was het ook hier erg regenachtig, waardoor het opzetten van de tenten een grote opgave was. Het lijkt eigenlijk wel of we gewoon in Nederland zijn...
Gelukkig waren we op tijd klaar voor het eten. Het eten was erg apart. Het begon met een ondefinieerbaar soepje waar wat stukjes gebakken ei in dreef, vervolgens wat vlees en een soort aardappelpannenkoekje. Over het eten werd verschillend geoordeeld, maar iedereen heeft goed gegeten ;) Als toetje hadden wij een lekker chocoladecakeje, mmm :)
Nu hebben wij wat vrije tijd en gaan wij misschien nog een spelletje doen, maar waarschijnlijk gaan we ook wel vroeg slapen, want we worden omringd door gapende mensen en wij moeten morgen hard aan het werk.
Dus voor nu welterusten!

• 02 Augustus 2016 - 20:20

Ruud En Annelize :

Hoi allemaal
    Leuk om jullie eerste verslag te lezen.
    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.
    Ff bikkelen die tenten opzetten in de regen maar troost je aan het weer in Nederland missen jullie ook niks ;)
    Slaap lekker allemaal straks en we zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.
    Groetjes Ruud en Annelize
    (Oom en tante van Joanne voor diegene die ons niet kennen )

• 02 Augustus 2016 - 20:24

Annette Hulshof-van Den Bogerd:

Super fijn te horen dat jullie allemaal goed zijn aangekomen en de tenten uiteindelijk opgezet zijn! Gevulde magen (ondefinieerbaar soepje, is daar foto van? :-) ) en heerlijk chocoladecakeje toe als klap op de vuurpijl. Dankbaar! Leuk stukje dames!! Als wij iedere dag zo'n verslagje krijgen zijn wij er toch ook een beetje bij, helemaal goed!! Hoop dat jullie de slaap een beetje kunnen vatten zo de 1e nacht en jullie niet de tent uit drijven...! Gezellige avond nog en slaap lekker voor later! X

• 02 Augustus 2016 - 20:25

Christie Van De Ruit:

Yes Guys,
    Super tof dat jullie in Roemenië zijn en dat we jullie zo kunnen volgen!
    Ik hoop dat jullie super veel gaan genieten van deze reis, veel mooie dingen gaan meemaken en dat jullie ook als groep meer mogen gaan groeien!
    Have funn :)
    (Oohja Jo, dat het eten maar mag smaken he hahahahaha (you can do it))
    Liefs Christie

• 02 Augustus 2016 - 20:33

Nellinda:

Wat super leuk om meteen al een leuk berichtje te lezen.
    Volgens mij liet Gert zondag een andere weersvoorspelling zien

• 02 Augustus 2016 - 20:35

Burt En Frits:

Fijn dat jullie zo goed bezig zijn.
    goede tijd toegewenst.
    Burt en frits

• 02 Augustus 2016 - 20:38

Nellinda:

Zie dat de rest van mijn berichtje verdwenen is....tijd om te gaan slapen na een hele lange dag....
    De tenten zien er goed uit zeg, luxe kamperen hoor.
    En met dat eten komt het best goed.....na hard werken gaat het er vast wel in...en als de kaakjes ed op zijn van thuis....
    Slaap lekker allemaal en heel veel succes morgen !
    Xxx

• 02 Augustus 2016 - 20:40

Elly Breugem:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn,een poosje
    lekker slapen en morgen fris aan het werk,
    succes allemaal,groetjes Henk en Elly \breugem

• 02 Augustus 2016 - 20:57

Hans Leeflang Sr.:

Geweldig dat jullie een goede reis hebben gehad met elkaar en dat jullie goed zijn aangekomen in Târgu Mures, een voor mij bekende plaats omdat wij in die stad en in twee dorpen buiten de stad al vele jaren hulp bieden. Waar o.a. ook de door opgehaalde kleding naar toe gaat. Heel bijzonder dat jullie nu ook in een project werken van Coming Home uit Krimpen aan den IJssel. Doe Daan en Debora maar de groeten.
    Enne die maaltijd, ja jullie zullen wel meer voor een verrassing komen te staan en je afvragen wat is dit nu. Maar de mensen daar zijn gewoonlijk niet anders gewend, wij daar en tegen zijn qua eten heel erg verwend. Maar als jullie een keer midden in de stad zijn kan je bij de Gouden Boogjes aan de Piata Trandafirilor een lekker ijsje kopen. Da's internationaal eigenlijk hetzelfde.
    Slaap lekker vannacht en sterkte voor morgen. Ik hoop dat jullie de jullie toegezongen zegenbede mogen ervaren.

• 02 Augustus 2016 - 21:08

Pauline:

Leuk om te lezen! Goede tijd daar en keep us posted!

• 02 Augustus 2016 - 21:26

Lotte:

Hoi Jo en anderen,

Gaaf zeg dat jullie nu in Roemenië zijn! Even een nachtje bijkomen en dan morgen lekker aan de slag. Ik heb het een aantal jaar geleden als een hele gave reis ervaren en wens jullie dat ook toe! Veel succes, plezier en een gezegende tijd met elkaar!

Ook namens opa en oma een goede tijd toegewenst en welterusten voor straks xxx

• 02 Augustus 2016 - 21:49

Kees:

Leuk! Veel plezier en zegen toegewenst!

• 03 Augustus 2016 - 07:48

Jan En Marjon:

Ziet er strak uit die tenten! Begreep wel dat ze niet helemaal waterdicht zijn..... Veel succes vandaag, ben benieuwd welk project jullie vandaag gaan starten. Enne.... eet smakelijk!

• 03 Augustus 2016 - 09:57

Aldert En Linda:

Goedemorgen allemaal,

Fijn om even jullie eerste indruk mee te krijgen. Ziet er prima uit en mooie tenten! Succes vandaag met jullie 1e st activiteiten en geniet van elkaar en de dingen die jullie gaan meemaken, veel zegen toegewenst!

• 03 Augustus 2016 - 10:00

O En O Van Egmond:

Hallo harde werkers,
    ja ook een tent opzetten hoort erbij. Maar in de regen? Wij moeten er niet aan denken.
    Jullie hebben hopelijk goed geslapen? Altijd lastig z'n eerste nacht.
    Heb het goed met elkaar , we horen wel hoe het verder verloopt,
    enne... liefde overwint alles!

• 03 Augustus 2016 - 12:00

Cocky Post:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    De regen is volgens mij van korte duur. Misschien snak je naar een buitje de komende dagen als het heet wordt.
    Leuk om zo mee te kunnen leven.
    Heel veel plezier ! En een goede tijd met elkaar in alle opzichten!