Lief dagboek - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu Lief dagboek - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu

Lief dagboek

Door: Martijn & Jonna

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis Roemenië

04 Augustus 2016 | Roemenië, Sânmărghita

Hallootjes,

Na het kampvuur uitgespeeld te hebben was het opstaan vannochtend ietsje zwaarder dan gisterenochtend. Desondanks begon de harde kern de ochtend weer met een half uurtje stille tijd. Hierna begonnen we met lekker ontbijtje, waarbij we ook de stelling van de dag meekregen. De stelling van vandaag is "Ben jij wel eens voor gek verklaard vanwege je geloof?". Het is de bedoeling dat wij hier door de dag heen over praten. De stelling is goed opgepakt en er is tot nu toe veel over gepraat.

Hierna was het tijd om van die luie reten af te komen en onze handen uit de mouwen te steken. Een klein groepje bleef vandaag op de camping om verder te gaan met de voorbereidingen van het kinderkamp. De rest ging via de 'panjabrug' naar de werkplek.

Het was vandaag nog warmer dan gisteren met temperaturen boven de 30 graden. Er werd vandaag weer hard gewerkt. De poort van de werkplaats is verfklaar gemaakt, zodat morgen het verven kan beginnen. Ook de palen van het hek dat gemaakt wordt, zijn vandaag de grond ingegaan. Gezien de deur van de werkplaats niet goed werkt, zijn Jesse, Erik en Dave aan de slag gegaan met een nieuwe deur. Verder boekt de overkapping ook al voortgang (lekker gewerkt Joost, Matthijs en Robin). Annelies en Lotte hebben flink de hovenier uitgehangen en de zolder boekt ook heel wat voortgang. Na flink wat zweten en ploegen is de zolder nu bijna vrij van klei.

Om 4 uur zat de werkdag erop en gingen we via de rivier weer naar de camping en was het tijd voor een lekkere maaltijd. We aten vandaag kippensoep, met pasta met vlees, rode bieten en een lekker appeltaartje. Met de rest van de groep kunnen we concluderen dat deze maaltijd de lekkerste tot nu toe was. Er is heerlijk gegeten en de buikjes zijn weer kogelrond.

Een anoniem individu heeft een aantal dagen geleden een groet geintroduceerd (zie zolderfoto). De groet is hier erg populair aan het worden, dus als uw kind (of andere bekende) binnenkort raar doet thuis, raak niet in paniek. Dat is onze verschrikkelijke humor.

Nu gaan we aan de slag met een verdiepend programma, waarna we gezellig spelletjes gaan doen en een kampvuurtje gaan maken.

Voordat we gaan hebben we nog een paar letters over voor de 'moppentrommel met Gertje'. De mop van vandaag luidt: Er is een huizenblok met drie huizen. Op de ene hoek woont superman en op de andere hoek woont batman. Wie woont er in het midden? Lees morgen het verslag voor de oplossing!

Morgen weer een verslag, voor nu alvast slaaplekker. Joe!

• 04 Augustus 2016 - 19:49

Erik:

Goed werk daar jongens ! Voor het geval dat Gert opgedroogd raakt met zijn moppen, hier nog eentje:
    Waarom gooit Donald Duck altijd water in zijn computer? (morgen het antwoord). Succes !

• 04 Augustus 2016 - 20:20

Annette:

Zo dan, stevig bezig!! Leuk om te zien en lezen! Fleur heeft je volgens mij aardig geïnspireerd razende reporter ;-) Verwacht ook nog wel leuk verhaaltje van Eric van de Plus... Slaap lekker voor later

• 04 Augustus 2016 - 20:36

Elly Breugem:

Jullie zijn goed bezig zeg, leuk dat we zo bij jullie
    betrokken zijn,leuke avond nog,voor straks truste
    groeten Henk en Elly Breugem

• 04 Augustus 2016 - 21:27

Marjon:

Het werk vordert al aardig zie ik! Goed gedaan allemaal. Zeker in de hitte.
    Die ''anonieme-zolder-individu" komt me enigszins bekend voor. We zullen met de straat de groet dus vast instuderen.....
    Veel plezier allemaal weer morgen!

• 04 Augustus 2016 - 21:52

Greta:

He, harde werkers! Wordt serieus werk geleverd, goed van jullie!
    Fijn dat jullie zulke lekkere maaltijden voorgeschoteld krijgen, geeft weer energie voor morgen!
    Welterusten, op naar een nieuwe werkdag!

• 04 Augustus 2016 - 22:17

Belinda:

Hartstikke leuk om te lezen en de foto's te zien!!! Gaaf hoor hoe jullie bezig zijn. Nog heel veel plezier met elkaar! X voor Annelies :)
    @Erik iets met de Firewall blussen?
    Maar Gert z'n moppen zijn duidelijk te moeilijk, kan niet wachten op het antwoord morgen!

• 04 Augustus 2016 - 22:48

Fleur:

Leuk om te lezen! En goed bezig allemaal!
    Heel veel groetjes aan Jonna! En hopelijk heb ik je inderdaad (zoals Annette al zei) geïnspireerd tot het schrijven van mooie reisverhalen!
    Dikke kus!

• 05 Augustus 2016 - 00:16

Christian:

Ik denk dat het antwoord: Superbat is! (Of is dat te voor de hand liggend?)
    Leuk om te lezen dat jullie zo lekker aan het werk zijn!, Keep it up!

Groetjes en een zwoelige knuffel voor Martijn (K)

• 05 Augustus 2016 - 06:41

Burt En Frits:

Goedemorgen allemaal maaker weereen mooie dag van
    succes Burt en Frits

• 05 Augustus 2016 - 10:28

Burt En Frits:

Fijne dag vandaag succes met alles

• 05 Augustus 2016 - 12:17

Oma De Rooij:

Lotte ik wist niet dat jij groene vingers had maar het zal best mooi worden fijn dat jullie zo lekker aan het klussen zijn dit is vast een mooie belevenis zo met zijn allen bezig zijn.

• 05 Augustus 2016 - 18:49

John Meijer:

Succes daar met elkaar!

• 05 Augustus 2016 - 23:23

Guido En Henriëtte:

Leuke berichten en foto's, welterusten allemaal en morgen weer een mooie dag! Veel plezier en zegen in alles wat jullie doen.