'Goed werk om te weren' - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu 'Goed werk om te weren' - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu

'Goed werk om te weren'

Door: Joost & Liset

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis Roemenië

08 Augustus 2016 | Roemenië, Sânmărghita

Hallo allemaal,

Het is maandag, dat betekent het einde van het relaxte weekend. We moesten weer hard aan de slag. Kinderkamp dag 1 stond ingepland. Hiervoor waren de kinderen van 4 tot en met 7 jaar uitgenodigd. Waar we er 30 verwachten werden het er 60. Ze waren erg enthousiast, druk en harstikke lief. We hebben kroontjes gemaakt en deze met stickers en veertjes versierd. Ook hebben we stopdans gedaan, buiten spelletjes gespeeld en een cakeje gegeten. Het was vermoeiend. Toch lukte het Marit om door middel van de stand van de zon de tijd goed te schatten, knap!
Bij het project is er hard gewerkt! De poort heeft de juiste kleur groen gekregen, het hek hangt erin, de overkapping voor het hout is ook een stuk verder en de isolatie op de zolder is ook voor een deel geplaatst. Gelukkig brandde de zon vandaag een stuk minder fel en bleef het bewolkt. Zoals Dieuwertje vanochtend zei: 'Het was goed werk om te weren.' (in normaal Nederlands: 'Het was goed weer om te werken.')Maar of Jeroen dat gehoord heeft is de vraag, want het watje van het wattenstaafje was in zijn oor blijven hangen. Gelukkig kon het met een medische ingreep verholpen worden. Hij maakt het nu weer goed.
Op de camping hebben ook een aantal mensen zich verder uitgeleefd op de overkapping. Hij zit nu bijna helemaal vast.
Einde weekend betekende weer begin verrassings menu's. We aten kippepoot en een gele stevige massa waarvan niemand wist wat het echt was... lekker misschien?!
Er wordt weer lekker op het gras gechilld, muziek geluisterd en spelletjes gespeeld. Rustig energie op doen voor morgen!

La revedere! (=Tot ziens!)

• 08 Augustus 2016 - 19:11

Burtenfrits:

Mooi verhaal.Succes met jullie mooie werk.
    Hopenlijk genieten de Roemeense kids ervan en steken ze er iets van op.
    groetjes uit Den Haag

• 08 Augustus 2016 - 21:41

Greta:

Hallo harde werkers!
    Wat verzetten jullie een hoop werk, op diverse projecten. Een grote opkomst bij de kinderweek, en wat een hoop blije gezichtjes op de foto's. gaaf om te zien! Nog veel werkplezier met elkaar!

• 08 Augustus 2016 - 21:48

Henriëtte:

Wat een super leuke dag, en wat hebben jullie veel kinderen blij gemaakt. Ga zo door, God's zegen voor jullie en de kinderen die jullie ontmoeten, ook in het werk dat weer gedaan wordt. Heel leuk om te zien en lezen!

• 08 Augustus 2016 - 21:57

Elly Breugem:

alweer een mooi verslag,,ook leuke foto,s met de
    kinderen, wewensen jullie morgen ook weer een fijne
    dag toe,welterusten voor straks.
    Groetjes Henk en Elly Breugem

• 08 Augustus 2016 - 22:23

Jan En Marjon:

Wat leuk dat er zoveel kinderen gekomen zijn! En wat een blije snoetjes, fantastisch. Jeroen kan ons straks thuis ook weer prima horen begrijp ik! Veel plezier met alle kinderen morgen en succes met de werk- projecten!

• 08 Augustus 2016 - 22:34

Femke:

Klinkt goed! Mooi dat jullie zoveel kunnen betekenen voor de mensen daar. Gezellige dagen nog.

• 08 Augustus 2016 - 22:45

Max:

Leuk verslag, verder gaat het daar goed? zo te zien wel. je hebt een hoop vriendjes gemaakt jo! je krijgt de groetjes uit bergschenhoek en tessa want die zag ik bij de jumbo

doeii, groetjes max

• 08 Augustus 2016 - 23:16

Irene:

Lieve mensen, geniet er van. Samen iets bouwen is belangrijk voor de kerk van morgen.

• 09 Augustus 2016 - 09:05

Pieter & Yvonne:

Wat een mooie en leuke verhalen! Heel veel plezier en succes bij de verschillende projecten, geniet ervan! Liefs Piet & Yv

• 09 Augustus 2016 - 10:52

Cora:

Wat goed om te lezen dat er zoveel kinderen zijn gekomen! Leuke activiteiten op de foto's. Jullie doen mooi werk en tegelijkertijd verbreedt het je blik op de wereld. Heel veel plezier nog!

• 09 Augustus 2016 - 18:44

Cynthia:

Wat leuk om de verslagen te lezen en foto's te bekijken. Jullie doen goed werk daar. Goed om te zien dat de kinderen zo positief reageren. Die blije gezichtjes zeggen genoeg. Heel veel succes daar nog. Doe jullie best en geniet ervan. De groeten aan iedereen, en speciale groeten aan Andrea en Jonna. Cynthia