De dag van hard aan de bak tot een top toetje - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu De dag van hard aan de bak tot een top toetje - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië - WaarBenJij.nu

De dag van hard aan de bak tot een top toetje

Door: Joanne en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis Roemenië

03 Augustus 2016 | Roemenië, Sânmărghita

Buna ziua!
Werkdag 1 zit er weer op. De vroege vogels onder ons stonden al om zeven uur 's ochtends in de rij voor de douches, die overigens best wel te doen zijn. Ook over de matjes en slaapzakken valt niet te klagen. De meeste van ons deden daarna mee aan de stille tijd. Deze reis lezen we elke dag een stuk uit Marcus en denken we daarover na.
Met een groep van 28 eet je best wel veel brood, er was dus ook een groepje die na de stille tijd het dorp in ging om zo'n 30 broden op te halen (dit is ook voor morgen :) ). Nadat we verzadigd waren, gingen we met volle magen op pad naar de werkplek van deze reis. Het was een aardig stukje lopen, met onder andere schattige hondjes, 'de dronkenbrug', en een buurtbewoner die ons uitschold.
Eenmaal daar aangekomen kregen we wat meer informatie over wat ons te doen stond en al gauw begonnen mensen met het slopen van een hek (die overigens iets te stevig in de grond stond). De taken werden verdeeld en iedereen ging aan de slag. Mensen gingen bijvoorbeeld aan de slag op de zolder die bijna in elkaar stortte. De gekste dingen kwamen er vandaan, denk aan schapenvellen, dakpannen, heel veel stof, een krant uit 2000 en heel veel oud hout. Ook werden er vier bomen uitgegraven, werd er gewerkt aan een nieuw afdak en aan een nieuw hek. Tussendoor werd er ook nog eens voorbereid voor het kinderkamp van volgende week. Onze grappenmaker Gert (aka Gerry) zorgde voor de mentale steun.
Rond half 5 vertrokken we weer naar de camping via een verkoelend tochtje door de rivier, wat wel nodig was aangezien de zon de hele dag goed zijn werk deed. Terug aangekomen friste iedereen zich lekker op en bereidde zich mentaal voor op het verassingsmaal van vandaag. Deze viel best wel mee. De soep was ook deze avond weer erg apart, hij was roodkleurig en er zaten stukjes witlof en bot in. De rest van de maaltijd was prima te nassen. De rest van de maaltijd bestond uit zure sla, een kippenpoot, rijst en als aardbeienjam op de pannenkoek hadden wij een heerlijk toetje dat bestond uit de hier voorgaande genoemde vergelijking.
Na het eten zijn we nog wat dieper ingegaan op de stelling van de dag die luidde 'Ik ben geroepen door Jezus om een volgeling van Hem te zijn'. Nu is het tijd voor een kampvuur met wat versnaperingen.

Dit was het dan alweer! We wensen jullie een fijne avond toe en onszelf een goede nachtrust, zodat we morgenochtend weer fris en fruitig om 7:00 kunnen beginnen aan de stille tijd.
Noapte buna!

• 03 Augustus 2016 - 20:05

Ans En Erik:

Geweldig om elke dag te lezen wat jullie zoal meemaken!
    Jullie zijn echt goed bezig! Leuk ook hoe de maaltijden beschreven
    Worden

• 03 Augustus 2016 - 20:11

Burt En Frits:

Hallo Jo en kornuiten.
    Geen kipnuggets maar toch lekker gegeten.
    ?
    Fijne avond en leker slapen enmorgen gezond weer op

• 03 Augustus 2016 - 20:18

Hans L Sr.:

Een allemachtig prachtig verhaal, ga zo door en heb het goed met elkaar en met de ander.
    Gezellige avond en een perfecte nacht en morgen hopelijk in alle opzichten een zonnige dag.

• 03 Augustus 2016 - 20:32

Nellinda:

Zo, jullie zijn echt goed bezig zeg! Wat een leuk verslag weer.
    In Bergschenhoek hebben jullie nu al de voorkant van de Heraut gehaald! Dus jullie krijgen vast een hoop volgers erbij.
    Wat een mooie stelling van de dag!
    Lekker genieten bij het kampvuur en daarna uitrusten van deze mooie dag x

• 03 Augustus 2016 - 20:54

Petra Van De Ruit:

Wat zijn jullie goed bezig! Heel veel succes en geniet van deze mooie reis! Groetjes vanuit Maasland ( familie van Joanne x)

• 03 Augustus 2016 - 20:55

Petra:

Je kan wel zien dat we tweeling zijn:-)

• 03 Augustus 2016 - 21:05

Anneke En Chris Bos:

Wat een mooi verslag erg leuk om te lezen wat jullie doen heel byzonder hoor.fijne en gezellige avond nog bij het kampvuur. En lekker slapen morgen vroeg weer uit de veren. Opa en oma van Joanne

• 03 Augustus 2016 - 21:29

Cora:

Leuk om jullie verslagen te lezen! Het tentenkamp ziet er gezellig uit. Met het eten gaat het vast ook helemaal goed komen. Straks lekker warm bij het kampvuur. Zingen en gitaarmuziek erbij? Veel plezier!

• 03 Augustus 2016 - 21:42

Ruud En Annelize :

Zo wat zijn jullie gelijk goed bezig geweest zeg op de eerste dag!
    Weer leuk om te lezen en fijn dat het eten wat beter in de smaak viel.
    Gezellig nog even een kampvuur.
    Slaap lekker straks!
    Groetjes uit Maassluis en voor Joanne een big hug :)